Kleine beetjes, Groot geluk!

Stichting Vienna wil het leven van mensen met een beperking verrijken door ze te laten paardrijden. Elke keer is het bijzonder om de interactie tussen mensen en dier te zien en de vreugde die mensen met een beperking ervaren als ze kunnen paardrijden. Dat beetje geluksgevoel, daar gaat het om!

Paardrijden heeft belangrijke therapeutische effecten. Het rijden is immers goed voor conditie en lichaamshouding.  Ook versterkt het paardrijden de zelfbewustheid en de eigenwaarde van de ruiters.

IMG 2373Om extra inkomsten te vergaren heeft Stichting Vienna in december 2014 haar eigen winkel geopend. De naam is Vienna la Brocante, Curiosa & Antiek. De opbrengsten van de winkel komen geheel ten goede aan Stichting Vienna En dan met name om mensen met een beperking de mogelijkheid te geven om paard te rijden. De winkel is gevestigd aan het Plein 1945 nr 53 in IJmuiden.

In 2015 is onze winkel op de volgende dagen en tijden geopend.

Woensdag  13 - 17
 Donderdag  10 - 17
 Vrijdag  10 - 17
 Zaterdag  10 - 17

Spullen schenken

U kunt ons ook steunen met mooie spullen voor onze winkel. U kunt ze langsbrengen bij onze winkel, maar wij kunnen ze ook op komen halen.

Heeft u spullen over, stuurt u dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of vul het formulier in.

ANBI LogoSinds 6 juni 2013 mag Stichting Vienna zich officieel ANBI noemen. ANBI staat voor Algemeen Nut Beogende Instelling. Een instelling ontvangt pas een ANBI wanneer de activiteiten voor minstens 90% ingezet worden voor het algemeen nut. Het is een groot compliment dat het doel van Stiching Vienna door de belastingdienst wordt erkend. Daarnaast zitten er ook voordelen aan het hebben van een ANBI-status.

Voordelen ANBI

• Een instelling met ANBI hoeft geen erf- of schenkbelasting te betalen over erfenissen en schenkingen.
  • De uikeringen die een ANBI doet, zijn vrijgesteld van schenkbelasting, wanneer zij in het algemeen belang zijn.

Ook voor u zijn er voordelen wanneer u schenkt aan een ANBI. U mag uw schenking of gift namelijk aftrekken van de inkomsten- of vennootschapsbelasting, mits dit voldoet aan de voorwaarden die de belastingdienst daar aan stelt.

Gegevens ANBI

Stichting Vienna

• Vestigingsplaats: IJmuiden
  • Begindatum: 6-6-13
  • RSIN: 852875162

of kijk op de website van de belastingdienst

Waar staan wij voor?

Missie

Het doel van de stichting is om paardrijden mogelijk te maken voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking.  Uitgangspunt hierbij is het bevorderen van het welzijn en de verantwoorde omgang met het paard.

Paardrijden zorgt ontspanning en plezier bij de doelgroep. Ook draagt het bij aan  het gevoel van eigenwaarde en het versterkt de band met de natuur. Het fysieke contact met het dier werkt stimulerend op de algehele conditie. De interactie tussen mens en dier is geweldig.

Kernwaarden

Als medewerkers van de stichting hebben we een aantal dingen met elkaar afgesproken over hoe wij werken bij Vienna. Dit noemen wij onze kernwaarden. Het is als het ware een belofte die we hebben afgelegd: zo willen wij met elkaar omgaan, en zo willen wij met onze klanten omgaan.

Klantgerichtheid
De tevredenheid van onze ruiters is ons uitgangspunt in ons handelen. We kennen onze ruiters en zij kennen ons.

Vertrouwen
Vertrouwen is de basis bij alles wat we doen, in onze visie, ons gedrag en onze werkwijze. Wij willen een duurzame relatie opbouwen met onze ruiters.

Respect
Ieder mens wordt persoonlijk en als waardevol en uniek persoon behandeld. Respect voor zowel mens en dier; dat is waar het volgens ons om draait.

Plezier
Paardrijden is in eerste instantie een plezierige, recreatieve bezigheid.  Voor de ruiters betekent dit even weg te zijn uit de alledaagse sleur.

Professioneel
Gedreven en gekwalificeerde medewerkers die plezier en voldoening halen uit het uitoefenen van hun vak en hier ook voor staan. Elke dag is erop gericht om nog beter te worden in ons vak door samen te werken en te leren van anderen.