Organisatie

Stichting Vienna biedt mensen met een verstandelijke of geestelijke beperking de mogelijkheid om paard te rijden. Dankzij de speciaal opgeleide instructeurs en de vele hulpmiddelen is het voor gehandicapten mogelijk de ontspannende en therapeutische werking van het paardrijden te ervaren. Op een speelse wijze worden tal van aspecten van lichamelijk, verstandelijk of sociaal functioneren bij de ruiters bevorderd en wordt de eigenwaarde sterk verbeterd.

Er wordt met kleine lesgroepen gewerkt en vrijwillige begeleiders helpen zonodig bij de paarden en de ruiters. Voor de diverse handicaps zijn allerlei aanpassingen ontwikkeld, bijvoorbeeld aan zadels of teugels en er zijn hulpmiddelen voor het op- en afstijgen.

Bestuur

Stichting Vienna heeft een uiterst gemotiveerd en betrokken bestuur. Vele uren hebben zij al op vrijwillige basis besteed aan de stichting.

Het bestuur bestaat uit de volgende vrijwilligers:

Voorzitter:
Sandra Rethmeier

Secretaris:
Anita Willemse

Penningmeester:

Stuur gerust een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. als u in contact wilt komen met één van onze bestuursleden.

Vrijwilligers

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers. Vrijwilligers met het hart op de juiste plek voor zowel mens als dier. Dat is de belangijkste 'eis' die wij stellen aan een vrijwilliger. Voor de rest is elke hulp welkom. Van het helpen van onze ruiters tot en met het werven van fondsen.

Lijkt het je leuk om een bijdrage te leveren aan de Stichting Vienna? Neem dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Onze ruiters zullen u dankbaar zijn!

Word vrijwilliger!

Beleidsplan

Stichting Vienna heeft een een beleidsplan. In dit plan staan onze doelen en wensen voor de komende tijd en ook de richtlijnen waar we ons aan willen houden. Natuurlijk zal de wereld om ons heen veranderen,  des te belangrijker is het om een eerlijk kompas te hebben waarop wij koersen.

Heeft u vragen over ons beleid of het beleidsplan? Wij staan open voor suggesties en beantwoorden uw vragen graag.

Lees hier ons beleidsplan